Yoga for brystkræftramte & Viden om brystkræft

9000 - Aalborg

Organisator

DBO Kreds Nordjylland

Yoga for brystkræftramte: Yoga kan give mere ro, overskud og nærvær. Øvelserne kan have en positiv effekt på søvnproblemer og på den særlige træthed, fatigue, som mange kræftramte oplever. Flere undersøgelser blandt brystkræftpatienter peger på, at yoga kan have en positiv effekt på kroniske smerter, der skyldes behandlingen eller sygdommen.

Oplever du (ligesom de fleste andre kvinder der er ramt af brystkræft) træthed, fysiske og/eller psykiske udfordringer, så har du nu mulighed for at afprøve hvad yoga kan tilbyde dig. Underviseren er Lisa Næblerød.Lisa har undervist i aktiv hensyntagende yoga for nuværende og tidligere kræftramte. Øvelserne er tilpasset, så alle kan være med.Læs mere om Lisa Næblerød her.

Viden om brystkræft: Brystkræft kan være en skræmmende diagnose med mange usikkerheder. En grundlæggende viden om brystkræft, og de mange muligheder der er for behandling, kan bidrage til at skabe tryghed i forhold til sygdommen.

Ledende overlæge og onkolog Charlotte Birkmose Rotbøl fra Aalborg Universitetshospital vil fortælle hvad brystkræft er og hvordan den behandles. Der vil efterfølgende vil være mulighed for stille spørgsmål.

Program:
Kl. 9.45 : Velkommen
Kl. 10.00: Perspektiver i udredning og behandling af brystkræft.
v/ Overlæge Charlotte Birkmose Rotbøl
Kl. 11.30: Frokost
Kl. 12.30: Yoga for brystkræftramte.
v/ Lisa Næblerød
Kl. 14.30: Kaffe
Tilmelding:
Via e-mail til nisp@brystkraeft.dk eller tisi@brystkraeft.dk, samtidig betales også deltagergebyret på 75 Kr. via MobilePay 50808880