Osteopati - lindring af symptomer efter brystkræft

Kredsarrangement Aarhus

En aften med Frej Wagner, Aarhus Osteopati i Aarhus

Hvornår

17. apr 2024 19:00 - 21:00

Lokation

MarselisborgCentret
Evald Krogs Gade 9
8000 - Aarhus C

Organisator

Brystkræftforeningen, Kreds Aarhus

Som osteopat kigger man på hele mennesket og alle kroppens systemer. Her under nervesystemet, organsystemet, muskel- og skeletsystemer, det arterielle, vene og lymfesystemet og det biopsykosociale system.

Det vigtigste for en osteopat er at finde de årsager der skaber symptomerne. Er der ødem i armen er det oplagt at lave massage for at dræne armen, men effekten holder meget kortfattet, og det kan betegnes som symptombehandling. Her vil en osteopat kigge på, hvad der ellers begrænser vene og lymfetilbageløbet som f.eks. arvæv, bindevæv muskel- og ledproblematik samt sørge for at hele vene og lymfesystemet har de optimale dræningsforhold.

Nogle af de områder foredraget vil komme ind på, er b.la.

- Muskelsmerte/spændinger
- Hovedpine
- Ødem og lymfeødem
- Arvæv
- Nervesmerter
- Fordøjelsesproblemer

Tilmelding: Senest tirsdag den 10. april 2024 til Esther på telefon 61784244, evt. sms eller dboaarhus@brystkraeft.dk

I pausen: Der serveres kaffe, te og kage i pausen for kr. 25,-.

Parkering: Der er gode og gratis parkeringsforhold