Nyhedsbrev Marts 2022 - Dansk
25. mar 2022

Velkommen til Dansk Brystkræft Organisations nyhedsbrev marts 2022

Dette nyhedsbrev indleder foråret med spændende tiltag og aktiviteter samt for første gang i lang tid flere fysiske møder i hele landet.

DBO vil i år være til stede på Folkemødet i forbindelse med flere debatter og repræsenteret på Nordisk Brystkræftkonference i Finland. Derudover er der travlt både i kredse, MBC gruppe og i bestyrelsen med mange aktiviteter - ikke mindst medlemspleje og udadrettede aktiviteter som deltagelse i paneler, møder og samarbejder med flere interessenter.

Med ønsket om et glædeligt forår!

Velkommen til to nye bestyrelsesmedlemmer og en suppleant og tak for indsatsen til Ulla Jønson

Det første fysiske Årsmøde og Generalforsamling siden 2019 blev afholdt i Fredericia 12-13 marts. Det blev til et par gode dage med nyvalg til bestyrelsen, foredrag, fællessang og teater. Anja Skjoldborg Hansen fortsætter som formand, Lis Kuntz og Grethe Dahlquist modtog genvalg, og vi byder velkommen til nye medlemmer af bestyrelsen Hanne Heiberg og Jeanette Bang Nedergaard samt til suppleant Antoinette B. Bramsen.

Det er nu nemmere at finde os på nettet - tast bare

Prismodtagere forsker i PET/CT

Marianne Vogsen og Malene Gruppe Hildebrandt modtog Dansk Brystkræft Organisations Ærespris 2022

DBO i medierne

Vi er en organisation for brystkræftramte, og vi vil gerne være synlige i mediebilledet og dermed i samfundet.

18. marts 2022 var formand Anja Skjoldborg Hansen i TV2 øst og d. 28. marts var Anja og næstformand Camilla Sander interviewet til Berlingske Tidende - en artikel der blev fulgt op d. 29 marts, hvor Anja igen var citeret.

Wildcard til Folkemødet

Folkemødet er stedet, hvor vi potentielt kan få politikere og sundhedspersoner i tale. Vi arrangerer derfor to debatter på Folkemødet, det ene hos Danske Regioner, der har givet os et wildcard til deres debattelt!

Helsinki i september

De nordiske brystkræftforeninger har samarbejdet gennem mange år. Hvert 2. år afholder et af de nordiske lande en fælles Nordisk Brystkræftkonference. I år er det den finske organisation, der er vært.

Tak for støtten

Vi sætter stor pris på al den økonomiske støtte vi får, fordi det giver os øget mulighed for at arbejde med at skabe opmærksomhed om vores mærkesager - screening, tidlig diagnostik, lighed i beandling på tværs af regioner, adgang til den nyeste medicin for alle brystkræftramte, herunder de, der får brystkræft med spredning.

Støt med en enkelt donation. Betal direkte på hjemmesiden med betalingskort. Virksomheder og organisationer har mulighed for at tegne støttemedlemskab eller donere via hjemmesiden. Derudover er der mulighed for at støtte brystkræftsagen ved at betænke Dansk Brystkræft Organisation i et testamente.

Hvor finder du din lokale DBOkreds?

Vil du være en del af en af DBO's 9 kredse? Så kig på kredssiden og find din lokale kreds. Du kan både læse om de enkelte kredse på hjemmesiden og på de enkelte kredses Facebooksider. På den måde kan du blive en del af det sociale fællesskab ved at deltage i aktiviteter og debatter.

Dansk Brystkræft Organisation har mange arrangementer året rundt. Hver af de 9 lokalkredse byder på flere arrangementer om året og landsorganisationen arrangerer seminarer inden for specifikke emner forår og efterår. Dertil kommer årsmødet i marts måned.

Kommende arrangemener

Vores lokalkredse landet over har spændende ting på programmet her i foråret, klik på links

Derudover arrangerer flere kredse Ladywalk og Kreds Fyn har flere gåture

Praktiske informationer

Hvert medlem har en profil på hjemmesiden - du logger ind via din e-mail

På medlemssiden kan du opdatere dine oplysninger eller melde dig ind. Hvis ikke du allerede har et login kan du indtaste din e-mail og klikke på 'glemt adgangskode', så får du mulighed for at lave en kode.

Nyhedsbrevet udkommer én gang om måneden, juli er undtaget.

Deadline for materiale til næste måneds nyhedsbrev er d. 25. i måneden.

Har du forslag til indhold så send det meget gerne til dbo@brystkraeft.dk.

Redaktion: Randi Krogsgaard, rakr@brystkraeft.dk