Nyhedsbrev Februar 2022 - Dansk
27. feb 2022

Velkommen til Dansk Brystkræft Organisations nyhedsbrev februar 2022

Vi glæder os til at se medlemmer, kredssmedlemmer, prismodtagere og udstillere på vores kommende årsmøde - det første siden 2019. Ca. 100 mennesker vil mødes til foredrag, skuespil, middag og generalforsamling.

Udover planlægning af årsmøde, skrive årsberetning og færdiggøre regnskab for 2021 er bestyrelsen i fuld gang med at arrangere DBO's deltagelse på årets Folkemøde i Allinge - vi planlægger selv en eller to debatter og vil være med i Kræftens Bekæmpelses telt.

Lokalkredsene har travlt med arrangementer - igen, men desværre har tilslutningen ikke været som ønsket her i starten af året, så vi genindfører omtale af kommende kredsarrangementer her i nyhedsbrevet.

Og så er der sket noget nyt på hjemmesiden - vi har indført betaling med Dankort/Visa ved arrangementer, ved indmeldelse i DBO og ved økonomisk støtte til DBO.

Endelig men ikke mindst en opfordring til at alle, der ikke har registreret sig på medlemssiden med en e-mailadresse, sender deres e-mailadresse til os. Det vil gøre vores arbejde meget nemmere, når vi fx. ikke skal sende fakturaer med almindelig post, og I vil selv kunne logge ind og foretage ændringer i adresse, tlf. nr og andet.

Glædeligt forår !

Årsmøde og Generalforsamling: Du kan stadig være med

Vi har ikke flere hotelværelser tilbage - men du kan deltage om dagen - og måske finde hotel i nærheden

Tilmeld dig til årsmødet her

Vi afholder Generalforsamling i forbindelse med Årsmødet d. 12.3.22 kl. 15.30-17.00.

Det er som altid muligt at deltage i generalforsamlingen uden at deltage i årsmødet.

Hvis du ønsker at deltage i Generalforsamlingen men ikke i Årsmødet, bedes du tilmelde dig via linket neden for.

Deadline for tilmelding til denne er d. 10. marts, 2022

DBO på Folkemøde 2022

Folkemødet er tilbage i juni måned i Allinge og DBO er med.

Foto: Bornholm.info

Medlemmer af DBO's bestyrelse og repræsentanter fra MBC gruppen har i februar deltaget i et nyttigt kursus i interessevaretagelse afholdt af PatientAkademiet

Betal med kort på hjemmesiden

Betal direkte på hjemmesiden, uanset om du vil melde dig ind, deltage i arrangementer med betaling eller støtte DBO.

Senfølgerseminar i oktober

Datoen er sat for DBO's senfølgerseminar 2022 - det bliver d. 1.-2. oktober. Flere informationer følger.

Kredsene er i fuld gang

Vores lokalkredse landet over har spændende ting på programmet her i foråret, klik på links

Foto: Roskildekreds arrangement d. 7 februar 2022

Praktiske informationer

DET ER NEMT AT STØTTE DBO!

DBO er en aktiv medlemsorganisation, som arbejder for mere lighed i behandling over hele landet, adgang til nye behandlinger og flere medlemsaktiviteter.

Dette kræver økonomiske ressourcer.

Du kan fx støtte som bidragsyder (tidligere støttemedlem) med et bidrag på minimum 200 kr.

Vi har også åbnet for at virksomheder, organisationer og foreninger kan støtte DBO med et firmamedlemskab.

Som noget nyt kan du betale med kort, når du ønsker at støtte eller tegne et medlemskab.

HVORDAN: Klik på 'STØT DBO' og se hvordan man gør og hvad det indbærer.

Find din kreds

Vil du være en del af en af DBO's 9 kredse, deltage i aktiviteter og debatter og nyde godt af det sociale fællesskab?

Så kig ind på hjemmesiden for din lokale kreds via nedenstående links.

Kreds Fyn

Kreds Hovedstaden

Kreds Midtvest

Kreds Roskilde

Kreds Sydsjælland

Kreds Sønderjylland

Kreds Trekantområdet

Kreds Vendsyssel

Kreds Aarhus

Nyhedsbrevet udkommer én gang om måneden, juli er undtaget.

Deadline for materiale til næste måneds nyhedsbrev er d. 25. i måneden.

Har du forslag til indhold så send det meget gerne til dbo@brystkraeft.dk.

Redaktion og sekretariat: Randi Krogsgaard

e-mail: dbo@brystkraeft.dk