Godt liv til det sidste

Kredsarrangement Roskilde

Vi besøger Hospice Sjælland og bliver klogere på, hvad stedet kan tilbyde patienter og pårørende

Hvornår

09. sep 2024 19:00 - 21:00

Lokation

Hospice Sjælland
Tønsbergvej 61
4000 - Roskilde

Organisator

Brystkræftforeningen Roskilde

Mange tænker, at det med hospice kun handler om død, sorg og lidelse. På Hospice er opgaven også at gøre livet værd at leve – for mennesker, der har brug for lindring/palliativ behandling i forbindelse med alvorlig sygdom.

For sygdom og lidelse er et vilkår, vi alle kan opleve, og netop derfor er det vigtigt, at gøre den sidste tid så god som muligt, både for patient og pårørende.

Derfor er det livsbekræftende at besøge hospice, at høre om det arbejde, som de gør det, hvor de sætter den enkelte patients behov i fokus.

Hospicepræst Christina Ørskov Christensen fortæller om et arbejde, hvor der både er plads til livet, taknemmeligheden, sorgen og de store eksistentielle spørgsmål.

Tag gerne en pårørende med