Mænd og brystkræft

Mænd kan også få brystkræft, selv om det er sjældent. Og mænd, der får brystkræft får i dag tilbudt en gentest, for det er sandsynligt, at det er en arvelig form, de har. Dansk Brystkræft Organisation er også for mænfd med brystkræft, og vi har tidligere bragt portrætter af et par mænd med brystkræft. Det gør vi gerne igen, hvis vi bliver opmærksomme på at de er der. Mænd, der får brystkræft råber ikke højt om det, hvilket en af vores interviewpersoner fortæller om, for både de og samfundet oplever brystkræft som en kvindesygdom. Hvordan kan vi være mere inkluderende? Vi tager gerne mod forslag og bringer flere historier - samtidig med at vi kigger på vores farvevalg!