Livet med brystkræft

Dansk Brystkræft Organisation skriver og samler nyttige artikler og links indenfor flere emner under fanen 'Livet med brystkræft’.

Her finder du informationer om blandt andet brystproteser, forsikring ved kritisk sygdom, parforhold, børn, genoptræning og metastatisk brystkræft og meget andet.

Hvis du falder over en artikel eller har ideer til artikler/emner vi kan skrive om er du velkommen til at skrive til os på dbo@brystkraeft.dk

Samtaler på video om brystkræft, behandling og efterforløb

Kræftens Bekæmpelse producerede i forbindelse med landsindsamlingen 2020 tre videoer, hvor Sara Kaa Meier og Anne Mette Skautrup talte om brystkræftdiagnosen, behandling og efterforløbet.

Disse tre videoer har Dansk Brystkræft Organisation fået lov at lægge her på hjemmesiden.

Brystkræftdiagnosen
Behandlingsforløbet
Livet efter kræftbehandlingen
Har du brug for hjælp?

...eller ønsker du bare at tale med nogen?

Der er hjælp at hente i de mange kræftrådgivninger landet over. Se listen her og find et center tæt på dig.

Du kan også altid få en samtale og rådgivning på Kræftlinjen tlf. 80 30 10 30.

Du kan ringe til Kræftlinjenpå hverdage mellem kl. 9 og 21 og i weekenden mellem kl. 12 og 17.