Pårørende

Når et familiemedlem bliver ramt af brystkræft sker der flere ting i forhold til de pårørende - pårørende er både den nære kernefamilie, ægtefælle og børn, det er søskende, forældre, onkler tanter, bedsteforældre, fætre og kusiner. Det kan for den brystkræftramte være svært at forholde sig til de nære pårørende, for måske vil man ikke volde dem sorg ved vise hvordan man har det med at være ramt af en kræftsygdom.

For pårørende er situationen også vanskelig, for de kan ikke handle, som den syge kan, der er ikke noget specifikt de skal gøre udover at være nærværende. Og de har behov for at nogen tager sig af dem.

Vi bringer indlæg og reflektioner i forbindelse med pårørende til kræftramte på denne side. Vi vil gerne have hints og ideer til artikler og indlæg som kan være en hjælp i den vanskelige situation.

Pårørende. Podcast produceret af Brystkræftforeningen 2023