Brystproteser

Efter en brystoperation, hvor hele brystet er fjernet eller hvor operationen har været brystbevarende, kan man genskabe sin tidligere silouet ved hjælp af en protese. Der findes traditionelle proteser i forskellige størrelser og som noget nyt proteser, der kan pustes op til den rigtige størrelse.

Det vigtige i denne sammenhæng er at man føler sig så komfortabel som muligt og søger og bruger al den hjælp og vejledning, man kan få hos forhandlerne af proteserne.

Brystproteser er en væsentlig del af det at have fået brystkræft - hvis ikke man helt undlader at gå med protese eller hvis man har haft mulighed for at få en brystrekonstruktion i forbindelse med operationen.

Vi forsøger at holde os opdateret på hvad der sker på området og også på de oplevelser kvinder, der bruger proteser har.

Hvor afleverer man brugte proteser og parykker

Vi får ofte spørgsmål om, hvor man kan aflevere brugte proteser og evt. brugte parykker.

Proteser: Props and Pearls indsamler brugte proteser som sendes til Indien - læs mere her

Parykker og proteser: Donation Denmark Romania ved Sonja Jørgensen, Carl Plougs Vej 103, 6000 Kolding indsamler parykker (Kun rene og lidt brugte parykker og hovedbeklædning kan genbruges af andre) og brugte proteser til kræftramte kvinder i Rumænien. Har du spørgsmål kan Sonja Jørgensen træffes på tlf.23 96 70 50 eller e-mail sonjaviolaj@gmail.com

Du kan også aflevere din paryk hos Toftild, der sørger for at sende den videre. Hvert år sorterer de udgåede parykker fra eget lager og sender dem afsted til de private initiativer, så helt nye parykker får nyt liv et andet sted i verden.