Etik og genetik

Kredsarrangement Trekantområdet

Kreds Fyn og Kreds Trekantområdet inviterer til et arrangement om arvelig brystkræft, hvor Anne-Marie Gerdes, professor i klinisk genetik, arvelige kræftsygdomme, Afdeling for Genetik, Rigshospitalet vil fortælle om de forskellige gener, der kan give øget risiko for at udvikle brystkræft, hvad gentest indebærer og forskning inden for arvelig kræft mv.

Hvornår

12. apr 2023

Lokation

Vejle Bibliotek
Willy Sørensens Plads 1
7100 - Vejle

Organisator

DBO Kreds Trekantområdet og DBO Kreds Fyn

Tilmelding:

telefon/sms 2059 8381, dbotrekantomraadet@brystkraeft.dk eller Facebook DBO-kreds Trekantområdet

Alle interesserede, brystkræftramte og pårørende, personer, der har arvelig brystkræft i familien, eller som selv har fået påvist arvelig disposition til brystkræft.

Det er i dag muligt at påvise flere gener, der har betydning for udvikling af brystkræft. Og det kan være svært at kapere, hvis man får at vide, at man er bærer af en genforandring, der øger risikoen for at udvikle brystkræft.

Der er mange ting man skal tage stilling til - herunder forebyggende behandling, muligheder for at få børn, der ikke bærer genforandringen, men også børn, der måske er bærere og meget andet.

Kom og hør overlæge og professor Anna Marie Gerdes, Klinisk Genetisk Afdeling på Rigshospitalet.

Deltagelse er gratis for DBO’s medlemmer og støttemedlemmer/bidragydere.

Ikke medlemmer 30 kr.

Tilmelding:

Der er muligt at købe en forfriskning i pausen