BrystkræftforeningenForsideBrystkræftforeningenPressekontakt og nyhedsarkivBrystkræftforeningenKalenderBrystkræftforeningenWebshopBrystkræftforeningenMagasinet BrystkræftBrystkræftforeningenMedlemmerBrystkræftforeningenStøt osBrystkræftforeningenKontaktBrystkræftforeningenNyttige linksBrystkræftforeningenSøg
BrystkræftforeningenBrystkræftforeningen
StøtBliv medlem

Styregruppemøde den 9.4.2025

Dagsorden:

Evaluering af forårets arrangementer

Katrine har et ønske om, at opgaverne forud for arrangementer bliver delt lidt mere ud. Tanja står fremover for at købe frugt, Jeannette står for kage og Henriette (frivillig) har det overordnede ansvar for køkkenet.
De der køber noget skal huske at give Katrine kvittering til regnskabet.

 

Økonomi

Vi har en god økonomi. Vi er stadigvæk så heldige at vores foredragsholdere stiller sig til rådighed uden honorar. Signe Borgquist og Anders Møller ønskede derudover at donere deres kørselsgodtgørelse til os.

Vi har besluttet, at vi går ud og spiser for de telefonpenge, som er blevet tildelt foreningen – det er 800 kr.

Efterårets arrangementer

Juli og August holder vi sommerferie. Der bliver sendt nyhedsbrev ud i slutningen af august.

September:
Der er Støt Brysternes motionsdag den 7.9. og Stafet for livet den 13.9.
Vi har besluttet, at vi deler arrangementerne i vores nyhedsbrev, men ikke i vores arrangementsfolder, da det er arrangementer, der ikke har noget med Brystkræftforeningen af gøre.

 

16. September kl. 17.00 - 20.00: Pizzabagning hos Ali Babas gastronomi i Auning.
Deltagerbetaling på 150 kr pr. Snude – der betales via mobilepay ved tilmelding.
Der er max plads til 12 personer.

 

8. oktober kl. 19.00 - 21.00: Vi skal turde at tale om døden
med tidligere sognepræst Kirsten Lundager.

 

November (formentlig en fredag)
Subtrobisk badeland + sauna + evt. Saunagus på Lübker.
Ingen brugerbetaling.
Der er 30 pladser.

 

December
Bag dine julesmåkager hos Guldbageren i Auning.

Der er 30 pladser.

 

2026
14. Januar

Nytårskur - med valg til styregruppen (det er ikke en generalforsamling).

 

Ønsker til 2026
Trine Tramm
Daniel fra ExerBrain
Color me Happy i Rønde (Jeannette vil følge op på dette, når vi kommer tættere på)
Matas i Hornslet
Bandagist - lymfødem
Kommunal visitator/hjælpemidler

 

Katrine får lavet udkast til program endeligt – sender til Tanja, som vil få Helle til at sætte det op i A5 format. Derefter sendes til Katrines kontakt Thomas. Der købes noget delbart til dem for deres hjælp.

 

Nyt fra bestyrelsen

Katrine er valgt ind i bestyrelsen.
De nye retningslinier er endnu ikke endeligt vedtaget, da der skulle laves nogle rettelser. De forventes vedtaget på næste bestyrelsesmøde ultimo april.

 

Nina Sperling fra Nordjylland er kontaktperson for os. Såfremt nogle i styregruppen har problemer med fx. Samarbejde eller andre spørgsmål, kan de rettes til Nina – hvis Katrine ikke kan svare eller ikke skal involveres.

 

Vi skal øge vores opmærksomhed på hvor meget vi udleverer - særligt kuglepennene er ret dyre. Ligeledes skal der overvejes, om vi modtager for mange blade.

Referat fra styregruppemøde den 12. februar 2025

Referat af styregruppemøde den 12.2.25

Tilstede: Birthe, Tanja, Jeannette og Katrine. Ref.: Katrine

 

1. Årsmøde: Katrine og Jeannette deltager. Katrine stiller op til betyrelsen.

2. Retningslinier: Forslaget til de nye retningslinier gennemgåes, og der er ingen kommentarer.

3. Stafet for livet: Tanja og Jeannette repræsenterer os i Randers den 14.6. kl. 13-17

Stafet for livet i Stenvad: Vi laver samme arrangement som sidste år.

4. Status på planlagte arrangementer:

Anders Bonde: 25
Stine Borgquist: 14
Tommy Hjorth: 11
Karen Ehrenreich: 8

Katrine har d.d. (efter mødet) gennemgået alle kommende events, korrigeret omkring betaling og rettet tilmelding til Jeannette. Alle arrangementer er desuden delt i lokal Auning gruppe. Vi har 28 følgere og 80 likes på Facebook. Det er rigtig fint. Der er 77 medlemmer, der modtager nyhedsbrevet.

5. Økonomi: Det har desværre vist sig, at der er nogle, der ikke betaler til vores arrangementer. Der er rettet i vores tekst, så det bliver mere tydeligt. Derudover vil Katrine fremover sidde ved indgangen og tage imod deltagere og tage imod betaling.

Såfremt der serveres hjemmebag, skal der være helt klare aftaler om, hvorvidt kagen er en donation – i modsat fald skal der afleveres bon til regnskabet.

Katrine har indgået aftale med Jannie Just Thomsen, der har skrevet en bog om Brystkræft: Det bliver en god dag. Der bliver købt 7 bøger til i alt 1240 kr. De skal sælges på vores møder til 229,- (7 x 229 = 1603 kr), der giver lidt overskud til vores kasse. Evt. kan de bruges som gaver til foredragsholdere. Bogen udkommer den 1.3.25.

 

6. Gaver til foredragsholdere: Vi aftaler, at der max bruges 350 kr pr. aften.

7. Efterårets arrangementer: Det besluttes, at der holdes fri i juli og august. I september er der både ”støt brysterne” gåtur og Stafet for livet. Kulturperronen er booket søndag den 7. september, så det er muligt at arrangere en fælles gåtur.

I oktober arbejdes der henimod et fælles arrangement med Kræftens Bekæmpelse Norddjurs: Vi skal turde at tale om døden. Birthe er kontaktperson på dette.

Derudover planlægges et arrangement hos AliBaba Pizza i Auning den 11. oktober. Katrine er kontaktperson på dette. I november arbejdes der henimod et arrangement på Lübker. Tanja vender tilbage med information om dette.

8. Gåture: Lægges ned for nuværende.

9. Materiale: Jeannette har overtaget opgaven. TAK <3

10. Næste møde hos Jeannette i Hornslet den 18.6.2025 kl. 14.30.

 

11. Evt. Tanja har et ønske om at kontakt via Messenger minimeres. Vi aftaler, at kommunikation fremover foregår via mailen. Katrine foreslår, at der ændres i vores ”titler” på hjemmesiden, så Jeannette står som kontaktperson. Ved Katrine skal der stå: Økonomi, Hjemmeside, SoMe og gode ideer.

close
Søg på dette site