15 millioner til brystkræft i Region H

06. apr 2022

Regionen sætter nu kræfter ind på at forbedre situationen for brystkræftramte - skriver Berlingske

Politikerne i Region Hovedstaden har meldt ud at der er bevilget et tocifret millionbeløb til at rette om på de lange ventetider på at blive undersøgt og behandlet for brystkræft. Pengene skal efter sigende bidrage til at sikre at screening screening sker som planlagt og at der ikke er ventetider på at indlede behandling i kræftpakkeforløb i indeværende år. Derudover skulle der være mulighed for at at flere midlere kan afsættes tiul formålet i 2023.

Dansk Brystkræft Organisations formand Anja Skjoldborg Hansen udtaler i artiklen at dette er en fantastisk nyhed og godt, hvis man kan løse problemet med midler til ekstraarbejde, samt at der er politisk vilje til at finde pengene. Hun håber dog at der følges op og at man holder øje med, at bevillingen giver øget kapacitet og løser problemerne.