Screening for brystkræft forsinket igen i Hovedstadsregionen

15. aug 2023

Privat firma kan ikke afhjælpe problemet pga. ITproblemer

Brystkræftforeningens formand Anja Skjoldborg Hansen var d. 15.8 kl. 7 i DR TVavisen med en kommentar i anledning af at Region Hovedstaden stadig ikke kan overholde tiderne for brystkræftscreening. Ifølge TVavisen har regionen entreret med et privat firma, som skulle varetage screeningerne, men firmaet har meddelt, at de ikke kan løse opgaven da Regionens ITsystem ikke fungerer, og firmaet ikke mener, det er forsvarligt med manual indtastning af data.