Teaterstykket: Hvorfor Mig? i den Sorte Diamant
Paula Larrain interviewer Christina efter forestillingen

Teaterstykket: Hvorfor Mig? i den Sorte Diamant

26. sep 2024

Christina Selden fremførte en forkortet version af sit stykke på engelsk

Forestillingen HVORFOR MIG? er baseret på Christinas egne oplevelser med at få brystkræft og skabt af dramatiker og instruktør Kamilla Wargo Brekling.

På scenen sætter Christina Selden alene spot på alle stadierne af sygdomsforløbet. Hun sætter ord og følelser i mange facetter på det, vi oplever, når vi får brystkræft.

Brystkræftforeningen havde fornøjelsen af at se Christina Selden i 2022 til foreningens årsmøde, hvor hun fremførte hele stykket. I forbindelse med Brystkræftforeningens 25 års jubilæum inviterede foreningen hende igen og spurgte om hun kunne levere en forkortet version af sit stykke på engelsk. Formålet var at vise det til gæsterne fra hele norden.

Det sagde Christina ja til og hendes stykke blev en del af det festlige jubilæumsarrangement i den Sorte Diamant.

Læs om Hvorfor mig?