Frygt for tilbagefald - Kolding

6000 - Kolding

Organisator

Brystkræftforeningen Trekantområdet

Christina Hahn Møller, Rådgiver i Kræftrådgivningen i Vejle vil i sit oplæg sætte fokus på frygten for tilbagefald

Kræftbehandlingen er gennem årene blevet væsentlig bedre, og antallet af mennesker, der overlever kræft, er højere end nogensinde. Mange kræftoverlevere frygter, at sygdommen vender tilbage. Andre frygter, at behandlingen ikke har den ønskede effekt, og at sygdommen forværres. Det at have, eller at have haft, kræft, skaber tit stor usikkerhed for fremtiden. Frygten og usikkerheden kan være svær at håndtere og vil for mange betyde, at deres liv påvirkes negativt f.eks. i forhold til humør, parforhold, arbejde og livskvalitet. Foredraget sætter fokus på de mange bekymrede tanker, og på hvordan man kan acceptere frygten, og samtidig lade den fylde mindst muligt.

Tilmelding i boksen her på siden - der er plads til 40 tilmeldte

eller på dbotrekantomraadet@brystkraeft.dk eller Facebook DBO-kreds Trekantområdet

Der kan købes vand i pausen.