Håndbog om MBC

23. feb 2023

Information om brystkræft med spredning

Randi Krogsgaard og Michelle Farrington har produceret Håndbog om MBC, støttet af Pfizer. Foreløbig er den tilgængelig som E-bog her eller den kan downloades som PDF neden for.

Denne bog handler om MBC, som er en forkortelse af det engelske Metastatic Breast Cancer.

Bogen henvender sig til alle, der har metastaserende brystkræft inde på livet.

Vi sætter ord på, hvad MBC medfører for dem, der er ramt og lever med sygdommen.

Derudover rummer bogen information om diagnostik, behandling og forskning vedrørende MBC samt information om brystkræft generelt.

Bag i bogen er links til mere information og en udførlig ordliste