Ny Facebookgrupppe har allerede 65 medlemmer

28. jan 2024

I starten af januar åbnede Brystkræftforeningen en gruppe for brystkræftramte under 50

En del af de mange brystkræftramte i Danmark er yngre kvinder under 50 år. Kvinder med et aktivt familie- og arbejdsliv - måske med hjemmeboende børn.

En gruppe der ikke altid finder vej til en forening med fysiske møder rundt om i landet, men som har stort behov for at have en tilknytning til andre i samme situation.

Brystkræftforeningen har derfor oprettet en Facebookgruppe til denne gruppe - Brystkræftforeningen - under 50 - som indtil videre administreres og modereres af Mette Gammelgaard, der er bestyrelsesmedlem i foreningen.

Via hende har andre gruppemedlemmer mulighed for at få en tilsvarende rolle.

Det var spændende at se, om en sådan gruppe har gang på jord, men al tvivl er gjort til skamme - på godt 2 uger er der 65 medlemmer i gruppen. Det er stort og viser, at der er et behov.

Vi kan kun opfordre til flere melder sig ind og til at gruppen får en vigtig funktion.

Find gruppen her: Brystkrætforeningen - under 50