Metakognitiv terapi - hvad er det, og hvordan kan det hjælpe mod senfølger til brystkræft?

Kredsarrangement Hovedstaden

Julie Thorsted, ejer af "Metakognitiv Terapeut København" og kræftsygeplejerske på 20.år, holder oplæg og vil vil fortælle om, hvad Metakognitiv Terapi er, og hvordan du kan bruge det til at mestre din situation og dine senfølger bedst muligt mentalt. Julie vil også præsentere dig for nogle enkle metakognitive værtøjer, som du kan bruge derhjemme til at slippe bekymringerne og grublerierne, når de opstår.

Hvornår

06. nov 2024 18:30 - 20:30

Lokation

Kræftrådgivningen
Borgmester Ib Juuls Vej 2
2730 - Herlev
Hovedstaden

Organisator

Brystkræftforeningen Hovedstaden

Tilmeldingsfrist

04. nov 2024 - 00:00

Registreringslink

kredshovedstaden@brystkraeft.dk

Onsdag d. 6. november 2024 kl. 18.30 - 20. 30

inviterer Brystkræftforeningen Hovedstaden brystkræftkvinder til:

Mange kvinder, der har fået brystkræft, oplever senfølger efterfølgende. Det kan være fysiske senfølger til behandlingerne, men det kan også være psykiske senfølger, som bekymringer og grublerier, angst for sygdommens tilbagevenden og/eller depression. Psykiske senfølger og kropslige senfølger, som smerter og søvnbesvær, kan nogle gange forstærke og vedligeholde hinanden. Forskning viser, at metakognitiv terapi kan hjælpe til at være bedst muligt mentalt i livet , som sygdommen og behandlingen byder en.

Julie Thorsted er ejer af "Metakognitiv Terapeut København", hvor hun har særligt fokus på det mentale liv med og efter kræft. Sideløbende arbejder hun som kræftsygeplejerske på 20. år. Julie vil fortælle om, hvad metakognitiv terapi er, og hvordan du kan bruge det til at mestre din situation og dine senfølger bedst muligt mentalt. Julie vil præsentere dig for nogle enkle metakognitive værktøjer, som du kan bruge derhjemme til at slippe bekymringerne og grublerierne, når de opstår.

Efterfølgende er der tid til både dialog og spørgsmål.

Arrangementet er for alle brystkræftopererede kvinder og forudsætter tilmelding til kredshovedstaden@brystkraeft.dk eller på sms til Lene på mobil 6080 5541. - senest d. 4. november 2024.

Der serveres kaffe, te og frugt, og I er velkomne fra kl. 18.00

Sted: Kræftrådgivningen, Borgmester Ib Juuls Vej 2, 2730 Herlev