Webinar om patientskader

07. nov 2023 17:00 - 18:30

Organisator

Brystkræftforeningen

Brystkræftforeningen afholder webinar om patientskader, hvor foreningens advokat, Søren Kroer, holder foredrag om muligheder for erstatning, hvis der er sket fejl i forbindelse med behandlingen.

Patientskadesystemet er kendetegnet ved at være et mildt erstatningssystem med en lempelig adgang til erstatning, og som kan være relevant for dig som kræftramt/pårørende.

Mange patientskader anmeldes slet ikke, da ukendskab til erstatningsmulighederne fortsat er et problem. Myndighederne har selv skønnet, at kun ca. hver 5. patientskade anmeldes, og det er det der egentlig er hovedårsag til webinaret. Herudover vil advokat Søren Kroer gennemgå erstatningsmuligheder og gennemgå nogle af bestemmelser, som man måske ikke selv lige tænker over som oplagte. Du kan fx få erstatning for bivirkninger for medicin, selv om de er nævnt i lægemiddelkataloget som bivirkninger.

Du kan også få erstatning for komplikationer, og det er i det hele taget lettere at opnå erstatning.

Hør meget mere på om dette på webinaret.