Brystkræftforeningens Nyhedsbrev for Oktober er udkommet
i 2024 har Brystkræftforeningens 25 års jubilæum

Brystkræftforeningens Nyhedsbrev for Oktober er udkommet

27. okt 2023

Oktober måned er ved at rinde ud og denne efterårsmåned har budt på udfordringer af meget forskellig karakter.

Det vigtigste og samtidig meget sørgelige, der skete midt i måneden, var, at Camilla Sander, Brystkræftforeningens stærke, standhaftige og arbejdsomme næstformand, sov ind på Glostrup Sygehus omgivet af sine nærmeste. Trods en stærk vilje til at leve og gøre alt, hvad der var muligt for at holde sig i live, kunne hendes krop ikke mere. Det er med stor sorg, vi må indse, at hun ikke er her mere. Vi vil savne hende.

Hele oktober har også og i høj grad båret præg af, at Brystkræftforeningen fortsætter med at gøre opmærksom på Danmarks ringe status, når det gælder godkendelse af ny effektiv medicin til danskere med alvorlig kræftsygdom. Baseret på foreningens to kampagner som blev lanceret over sommeren og frem til oktober måned, har foreningens formand Anja Skjoldborg Hansen haft travlt med at give interviews i bl.a. Berlingske Tidende og TV2 Go'aften live, skrive indlæg i Altinget Sundhed samt få sundhedsordførerne fra såvel regering og opposition i tale. Og det er ved at lykkes at få lydhørhed på Christiansborg. Her på falderebet er Liberal Alliances Sundhedsordfører Louise Brown interviewet i Berlingske Tidende.

Læs hele nyhedsbrevet her og skynd dig at sætte kryds i kalenderen d. 20-22.9.24 hvor Brystkræftforeningen er værter for Nordic Breast Cancer Congress i København - og hvor vi indleder med at fejre foreningens 25 års jubilæum i den Sorte Diamant i København. Kongressen, hvor vi møder vores nordiske søsterforeninger vil foregå på Hotel Scandic Sydhavnen i København.