FDA har opdateret regulativer vedr. mammografi
Fra Foobsandfipples.com: Tæt brystvæv

FDA har opdateret regulativer vedr. mammografi

25. aug 2023

Fremover skal mammografisvar i USA indeholde information om tæt brystvæv

Tilbage i marts udsendte de amerikanske sundhedsmyndigheder (FDA) en pressemeddelelse vedrørende opdatering af mammografisvar.

Fremover vil amerikanske kvinder i deres mammografisvar kunne læse, om de har tæt brystvæv. Det sker som led i arbejdet for at forebygge, opdage og behandle brystkræft.

Dette er en vigtig nyskabelse, som vi godt kunne bruge i Danmark, for kvinder med tæt brystvæv har mere end 4 gange øget risiko for at få brystkræft end andre og mindre end 50% chance for at knuden opdages ved mammografi.

Læs mere om tæt brystvæv her:

Pressemeddelelse fra FDA Marts 2023