Har du MBC, er du ikke alene

Har du MBC, er du ikke alene

26. nov 2022

Novemberseminar i Skanderborg

Skanderborghus dannede rammen om novembers weekendseminar om Metastaserende Brystkræft /MBC.

De godt 20 deltagere fik en god oplevelse af, at man ikke er alene med sin sygdom, når man får MBC - der blev sat stor pris på den sociale del af seminaret.

Ledende overlæge og onkolog Charlotte Birkmose Rotbøll, Aalborg Universitetshospital, indledte den faglige sel af seminaret lørdag eftermiddag. Hun fortalte om udredning og behandling af MBC, de sidste 5 års forsknings- og behandlingsnyheder og hvordan hun ser behandlingsmulighederne i fremtiden. det hele skete i tæt dialog med de aktive tilhørere, der havde mange spørgsmål.

Herefter fortalte deltagerne hver sisær om deres eget forløb.

Søndag morgen havde Jeanett Kertevig, der er specialsygeplejerske Vejle Sygehushavde, et oplæg om komplementær og alternativ behandling i forbindelse med et kræftforløb. Her kom hun ind på kostens betydning for helbredet og hvordan en del kræftpatienter med succes anvender meditation, afslapningsøvelser, zoneterapi, yoga, mindfulness, hypnose, tai chi, massage og akupunktur. S

Arrangørerne takker alle, der deltog i seminaret.