Kan man spare tatovering af brystvorter væk?

22. aug 2023

Brystkræftforeningen i P4morgen København

Brystkræftforeningen skrev i foråret 2023 til ledelsen af Plastikkirurgisk afdeling på Rigshospitalet for at få en forklaring på, at kvinder der har fået foretaget rekonstruktion ikke længere kan få tatoveret en brystvorte på det rekonstruerede bryst.

Svaret fra Rigshospitalet var, at man pga. budgetmæssige forhold har sparet tatovøren væk. På Herlev Hospital hører tatovering af brystvorte stadig med til en rekonstruktion. Samtidig er det en del af standardbehandlingen vedr. rekonstruktion efter mastektomi.

Dette forhold har DR P4 København behandlet i P4 morgen d. 22. august 2023.

Hør hvad formand Anja Skjoldborg Hansen siger om problemstillingen og mød Lulu ( spol frem til 1:37 i udsendelsen), der har fået foretaget en rekonstruktion, fortælle hvad det betyder at brystvorten også er genskabt som tatovering.