Metastatisk brystkræft seminar: Behandling og diagnostik via PET/CT scanning

15. sep 2021

25 deltog i MBC - seminar i København d. 11. september

Det var en spændende og hyggelig dag da 25 kvinder mødtes til det længe ventede MBC seminar i København 11. september. På grund af coronapandemien var det blevet udsat flere gange.

Overlæge Malene Grubbe Hildebrandt og Læge / ph.d. studerende Marianne Vogsen, begge fra OUH fortalte om, hvordan de bruger PET/CT scanninger som diagnostisk værktøj indenfor brystkræft og metastatisk brystkræft samt om behandling af metastatisk brystkræft. Derudover fortalte de om deres forskning inden for MBC. Glæden over at kunne samles omkring et seminar var stor hos de spørgelystne deltagere, som gik hjem med en øget viden om MBC.