Personalised Medicine Awareness Month

04. nov 2021

European Cancer Patient Coalition skaber opmærksomhed om personlig medicin i november

Personlig medicin taget i øgeti brug i forhold til diagnostik og behandling af mange sygdomme og ikke mindst kræftsygdomme.

Kræftforskere og -læger har ført an, så der nu er et stort omfang af lægemidler, som bruges til personlig behandling, nogle af dem viser virkelig gode resultater hos personer med kræftsygdomme over hele Europa.

Personlig medicin kan imidlertid være komplekst at anvende, når behandlingerne sammenlignes med eksisterende behandlinger. Det er derfor vigtigt at man som kræftramt er velinformeret om de muligheder og udfordringer, der ligger i at anvende personlig medicin, så man kan tage den bedste beslutning, når man skal i behandling.

European Cancer Patient Coalition har lavet en lille bog om personlig medicin (på engelsk) som er udgivet her i november.

Bogen kan downloades nederst på siden

Læse mere om Personalised Medicine Awareness Month