Vores Facebookfølgere melder sig gerne.....

29. maj 2024

Flere og flere beder os hjælpe med at finde brystkræftramte til projekter, interviews mv.

Kære Kvinder

Vi ønsker at starte et forskningsprojekt omkring følgerne til brystkræftbehandlingen. Vi vil bla. undersøge senfølger efter en brystbevarende operation.I studiet vil indgå spørgsmål til kvinder med brystkræft før og efter deres behandling og vi er derfor meget interesserede i dialog/samarbejde med kvinder som har været igennem behandlingen for brystkræft. Hvis du vil hjælpe os så skriv meget gerne en mail til os.

Ovenstående tekst blev lagt på Facebook på vegne af en overlæge, der ønskede kontakt med brystkræftramte kvinder i forbindelse med et projekt. For kort tid siden skrev overlægen, at vi gerne måtte tage opslaget ned igen, for de havde fået de kontakter, de skulle bruge.

Det samme skete for en lille virksomhed, der ønskede at samle brystkræftrante kvinder i en fokusgruppe. Formålet var at teste et hudprodukt til brug efter strålebehandling, udviklet af en læge. Virksomheden meldte tilbage for nylkigt at de havde haft rigtig god gavn af denne fokusgruppe.

Og det er meget glædeligt at vi får disse til bagemeldinger, for det betyder at vores indsats fungerer og at vores medlemsskare og følgere gerne vil deltage og gøre en forskel i forskellige sammenhænge.

Stor tak for det.

Brystkræftforeningen får faktisk utrolig tit opfordringer fra forskere, studerende, journalister og andre, der gerne vil tale med brystkræftramte, så derfor har vi udviklet en procedure for disse forespørgsler.

Først og fremmest så lægger vi altid et opslag på Facebook, som regel på Brystkræftforeningens hovedside, og hvis det er relevant i forhold til landsdelene, så lægger vi det på vores kredses Facebooksider.

Derudover lægger vi opslaget på vores nye gruppe for Kvinder under 50.

Vi beder altid om, at de der søger personer, sender et oplæg til den tekst, vi skal læggr på. Det redigerer vi, så det passer i Facebook formatet. Derudover sætter vi kontaktinfo for den person, der ønsker at få kontakten.

De, der ser opslaget og ønsker at deltage, får således direkte kontakt til de pågældende og kan afgøre, om det er noget for dem.

Så hold øje med Facebooksiderne - måske der en dag er noget, som du ønsker at bidrage til.