Brystkræftforeningen inviterer til samarbejde

Brystkræftforeningen samarbejder med advokater, psykologer, fysioterapeuter, lægelige organisationer og andre relevante faggrupper for at kunne tilbyde brystkræftramte og personer med påvist genmutation den bedst mulige rådgivning og vejledning i den svære situation, der opstår i forbindelse med diagnose, udredning, behandling og rehabilitering.

Fælles for vores samarbejdspartnere er at de har det samme ønske som os om at yde et bidrag, der nytter og derfor pro bono tilbyder Brystkræftforeningens medlemmer indledende vejledning og rådgivning, ligesom de gerne stiller op og holder foredrag på seminarer og arrangementer i kredsene rundt om i landet.

Er du medlem og ønsker at kontakte en af vores samarbejdspartnere, så log ind på din profil og se om der er en i dit nabolag. Samtidig finder du deres deres kontaktinformationer.

Hvis ikke du er medlem, kan du melde dig ind her.

Ønsker du eller din organisation at blive samarbejdspartner så kontakt på denne mail formand@brystkraeft.dk og vi vil vende tilbage til dig.

Vi har samarbejdspartnere inden for følgende områder

• Advokat med speciale i erstatningssager
  • Fysioterapeuter
  • Psykolog
  • Yogainstruktør
  • Samtaleterapeut
Danish Breast Cancer Group (DBCG)

Brystkræftforeningen har gennem mange år haft et tæt samarbejde med DBCG, som er den faggruppe, der fastsætter retningslinjer for udredning og behandling af brystkræftramte i Danmark. Derudover udarbejder DBCG kriterier for henvisning til genetisk udredning af brystkræftramte.

DBCG's medlemmer stiller altid gerne op som foredragsholdere og er tilgængelige for spørgsmål og vejledning.

Danish Breast Cancer Group (DBCG) inviterede for et par år siden to repræsentanter fra Brystkræftforeningen til at være medlemmer af deres bestyrelse og har desuden inviteret DBO til at udpege et medlem af styregruppen for kvalitetsdatabasen.