Bag skyerne - når børn sørger

En film, der handler om sorgbehandling til amerikanske børn, som har mistet en forælder.

Katrine Philp er uddannet dokumentarinstruktør på Den Danske Filmskole i 2009. Hun skildrer et amerikansk sorgcenter for børn, hvis uforfærdede tilgang til døden hjalp instruktøren, da hendes far gik bort under filmoptagelserne

Det er ikke hver dag, man laver noget så inspirerende, at det ændrer den måde, samfundet tænker på, siger anmeldelsen i EKKOFILM

Men som anmelderen i på EKKOFILM.DK skriver, ser det ud til, at instruktør Katrine Philp har skabt forandringer med dokumentaren Bag skyerne, derhandler om et tilbud om sorgbehandling til amerikanske børn, som har mistet en forælder.

Organisationen Good Grief i New Jersey lader børn mødes og bearbejde tabet af en forældre eller andre tætte relationer. Filmen vises på DR.DK indtil 2. november 2021 - se den her

Filmen Bag skyerne vandt sidste år hovedprisen på den amerikanske festival SXSW og Unicef-prisen i Japan.