Mor har en knude - en samtalebog om brystkræft for de mindste

Det er svært at få brystkræft, og det er svært at fortælle sine børn, hvad der sker med en, når man bliver syg.

Det gælder især de små børn, som ikke forstår så meget og ikke har så mange ord, men som opfatter stemninger og følelser.

Randi Krogsgaard har publiceret en samtalebog for forældre og børn i alderen 2-4 år og ældre. Titlen er 'Mor har en knude' , Mathilde Thorup har illustreret bogen som er produceret af Michelle Farrington.

Bogen rummer forslag til forklaringer og billeder på, hvad der sker, når man finder en knude i sit bryst. Man kan læse den som den er - eller omskrive i sit eget sprog.

Der er bag i bogen plads til at skrive kommentarer og overvejelser, så man kan huske, hvad man selv og barnet har sagt, når man tager bogen frem igen.

Bogen kan rekvireres på mail til Randi Krogsgaard r.krogsgaard@outlook.dk mod betaling af portoen (via mobile pay).