Selvhjælpsfilm til brystopererede

Med udgangspunkt i fysioterapeut Kirsten Tørsleffs metode, er der lavet en udførlig selvhjælpsfilm med gode øvelser til brystkræftopererede.

Tidlig fysioterapeurisk indsats efter en brystkræftoperation er vigtig, uanset om du har fået en brystbevarende operation, en primær rekonstruktion, eller du har fået fjernet brystet. Fysionterapeut Kirsten Tørsleff har udviklet en metode - Tørsleff metoden - der består af nogle man kan bruge allerede første dag efter operationen og som du skal bruge de første fire uger efter, du blev opereret.Øvelserne danner grundlag for videre træning og aktivitet.

Metoden bliver demonstreret i en lille film, som du kan se her på siden.

Du kan også downloade en PDF brochure herfra siden, hvor metoden er beskrevet.

Princippet i Tørsleffs øvelser er at ingen af øvelserne må gøre ondt.

Se filmen via dette link