Bodil Ørkild

Region Hovedstaden: Brystkræft udredning og kirurgi på én matrikel

14. okt 2022

13.10 blev den samlede afdeling for Brystkirurgi i hovedstaden indviet

Lise Hansen (lille foto), Kreds Hovedstaden, repræsenterede Dansk Brystkræft Organisation ved indvielsen af Afdeling for Brystkirurgi d. 13/10-2022 på Gentofte Hospital, der markerer, at nu er Udredning, Patologi og Kirurgi inden for brystkræft samlet i Gentofte.

Dermed er det Skandinaviens, måske Nordeuropas, største brystkræftcenter, hvor både afdelinger fra Herlev og Rigshospitalet er flyttet ind.

Vicedirektør Bodil Ørkild (foto), Gentofte Hospital, bød velkommen, hvorefter regionsrådsformand Lars Gaardhøj, Bodil Ørkild og ledende overlæge Henrik Flyger holdt taler.

De gjorde alle rede for, at en drøm nu er opfyldt, og man er meget glade for og stolte af resultatet.

Det blev pointeret at omsorg og nærhed til patienter og pårørende er det, ansatte altid skal vægte højt. Ledende overlæge Henrik Flyger pointerede desuden, at hurtig behandling ikke skal erstatte god behandling, og at det er vigtigt, at de ansatte ikke lader dig presse og stresse, men bevarer roen, trods pres udefra.

Efter talerne blev selve afdelingen officielt blev indviet, da Lars Gaardhøj med en flot guldsaks klippede et lyserødt silkebånd over. Herefter var der rundvisning på den nye, flotte afdeling, som forhåbentlig mange brystkræftpatienter nu og i fremtiden vil få gavn af.

Besøg afdelingens hjemmeside her