Tilbud om sexologisk rehabilitering på Herlev Hospital

25. aug 2024

Luise Sinding Nygaard tilbyder samtaler med åbent forløb

Luise Sinding Nygaard har det sidste år (fra 1.9.2023) haft et tilbud på Herlev hospital, hvor kræftramte får mulighed for samtaler om de problemer, der kan opstå i seksuallivet i forbindelse med kræftbehandling.

Luise er sygeplejerske med en master i sexologi. Hun tilbyder samtaler til kræftramte (kaldet sexologisk rehabilitering), der i forbindelse med kræftbehandling har fået udfordringer eller problemer seksuelt.

Udfordringerne kan være nedsat lyst til sex, tørre slimhinder i vagina hos kvinder, rejsningsbesvær hos mænd og måske nedsat evne til ophidselse eller orgasme.

Man kan blive henvist til at få hjælp til sexologisk rehabilitering i Afdeling for Kræftbehandling på Herlev Hospital, hvis man har en problemstilling af seksuel karakter, som er opstået i forbindelse med kræftsygdom eller kræftbehandling.

Læs mere i materialet, der kan downloades neden for.

Kræftbehandling, klinik 3 Borgmester Ib Juuls Vej 7 Opgang 2, 4. etage, D4

Telefon: 38 68 91 93, telefontid: Hverdage kl. 8.00-15.00
Eller skriv til www.minsundhedsplatform.dk eller i appen MinSP.
Yderligere information på Afdeling for Kræftbehandlings hjemmeside
på www.herlevhospital.dk/kraeftbehandling

Luise er medforfatter på bogen: Seksualitet og intimitet, når du har brystkræft.

Bogen og information vedr. tilbudet om seksuel rehabilitering kan downloades neden for