3D brystvorter

3D-brystvorter er et relativt nyt tilbud, som blandt andet henvender sig til brystkræftopererede.
Her fortæller mikropigmentist Nikka Vinther-Jensen om teknikken bag.

Nikka Vinther-Jensen er mikropigmentist og uddannet i Holland i permanent make-up, herunder også i at lave 3D-brystvorter. Ifølge hende er Danmark langt bagud i forhold til udlandet, når det kommer til 3D-brystvorter. Det er nemlig ikke kun Heidi Tang, der har efterspurgt et alternativ til den mest benyttede form for rekonstruktion af brystvorter. - Vi kan både etablere nye brystvorter, ændre på farven i brystvorterne, skabe symmetri, udbedre ar og ændre på størrelsen af brystvorterne. Vi har i den seneste tid oplevet en øget efterspørgsel på 3D-brystvorter, og det er kommet lidt bag på os, at målgruppen er så stor. Det har vist sig, at det ikke kun er brystkræftopererede kvinder, der er interesserede i 3Dbrystvorter. Det er brystopererede også, altså kvinder, der af kosmetiske årsager har fået opereret deres bryster større eller mindre. Kvinderne taler om 3D-brystvorter på de sociale medier, og vi kan næsten ikke følge med efterspørgslen, siger Nikka Vinther-Jensen, der åbnede klinikken Ecuri Cosmetics og Art by Nikka i Silkeborg i 2013, og i dag uddanner hun også andre i mikropigmentering.